Op naar Glasgow

9 september 2016 - Milngavie, Verenigd Koninkrijk

Om 5.30 liep de wekker af nog 3x omgedraaid en toen er toch echt uit.
Rik bracht ons naar het Leiden centraal waar we dan de trein konden nemen.
Altans dat dachten we terwijl we het station binnen liepen en ik direct opzoek ging naar perron 2 in de hoop de trein van 5.21 te halen had Ingrid meer de aandacht bij wat om geroepen werd en dat was niet leuk, wisselstoring op het traject Leiden-Schiphol. Dus geen trein voor ons .....Rik snel gebeld maar die kon echt niet meer terug  dus dan maar op zoek naar een taxi  die was snel gevonden maar € 70,00 vond ik toch wat teveel dus spullen er weer uit gehaald. Terwijl ik Eva belde kwam er nog een taxi aan maar ook die rekende € 70,00 ik zei dat ik dat teveel vond waarop hij zei wat ik er voor over had maar toen ik € 40,00  vond ie dat wel erg weinig en stelde € 50,00   voor dus 2 min op weg per taxi naar schiphol.

Bij de gate aangekomen zien we daar ineens veel bekende gezichten uit Zoeterwoude (zelfs bij ons uit de straat) het zijn 12 vriendinnen die 2 dagen gaan wandelen in Schotland en ook de WHW.  De vlucht gaat goed en door het uur verschil komen we bijna net zo laat aan als we zijn vertrokken.
Op het vliegveld besluiten we direct maar even te pinnen, inloggen gaat goed we krijgen zelfs een bonnetje dat de transactie goed is gegaan maar er komt geen geld uit, hij gaat dus goed de dame die er in een hokje bij zit geeft het advies het te melden bij onze eigen bank, we hopen dat het goed komt het gaat wel om € 400,00
Ik zat er zo mee dat ik de koffer vergat op te halen maar gelukkig dacht Ingrid er nog aan.

Buiten gekomen  nemen we de eerste de beste bus naar Glascow best was ie wel maar ook erg duur,
14 pond voor 15 minuten conclusie we hebben nog geen meter gelopen en zijn nu al kilo's lichter.
De bus stopte dicht bij het centraal station in Glascowen de laatste 200 meter moesten we lopen.
Achter ons liep een jongen die ik niet vertrouwde als we stopten stopte hij ook en toen we naar de overkant van de straat liepen deed hij dat ook dus wij weer terug en ik denk dat iet het door had want hij haakte af maar het gevoel van veiligheid was wel weg. Vanuit het Centraal station met de trein naar Milngavie .

Vanaf het treinstation lopen we door Milngavie en zien daar al het officiele startpunt waarvandaan we morgen gaan lopen. We lopen er langs nemen een break in een cafe en na 1,5 km wandelen bereiken we onze overnachtingsplek. Dat zie er goed uit en al snel  zijn we naar dromenland vertrokken en komen we weer wat tot rust.

Het regent flink maar het zou morgen beter moeten worden.   Heel ander weer dus dan op de Camino en we zien wel wat wandelaars maar niet te vergelijken met vorig jaar  we zijn heel benieuwd hoe het morgen gaat.