Dag 5 Tydrum naar Kings House

14 september 2016 - Ballachulish, Verenigd Koninkrijk

Vandaag extra vroeg op gestaan  want er stonden 31 km op het wandelprogramma voor vandaag.
Het ontbijt was een stuk beter dan gisteren  gekookte eitjes waren geen probleem dit keer.

Het zag er zeer regenachtig uit vanochtend maar het viel mee en zijn zelfs zonder regenkleding aan te doen vertrokken.  We hadden al snel aardig de pas er in en ondanks de best wel oplopende weggetjes hadden we er na 2,5 uur er al 10 km op zitten.  Dat heb ik toen nog even gevierd door even verkoeling te zoeken in de rivier.
Helemaal onder zou ik denk niet overleven maar zo met mijn knieen in het stromende water was wel heel verfrissend.

Daarna was het ook weer veel klimwerk en gaf Ingrid aan het helemaal gehad te hebben terwijl we er nog lang niet waren. Als bij haar de oordopjes ingaan weet ik wel hoe laat het is :)
Het was ook dit keer een mooie wandeling door de Hooglanden, veel bergen met de top in de wolken een prachtig gezicht. Wat opviel is dat we bijna geen dieren gezien hebben zelf geen vogels ook zie je nergens iets van schuurtjes of huisjes zoals je dat bv in Griekenland veel ziet.

Hoewel er veel deze route lopen lopen we ook hele stukken met z'n tweetjes we worden alleen ingehaald als we ergens stoppen. Maar  deze heeft heel wat van onze voeten gevergd en zo erg dat ik er nu ( 21 :00) best veel last van heb.  De route ging nl zeker 20 km lang over wegen met flinke kiezels, dan moet je denken aan kiezels die minimaal zo groot zijn als de kiezels zoals je die ook  langs het spoor kan  vinden.
Het " hink, stap, sprong" gehalte was vandaag niet zo groot  maar het lopen over deze kiezels was bijna niet te doen. Ingrid merkte het bij mij op doordat ik wat wankel liep en regelmatig leek te vallen.
Zelf had ik er pas echt last van toen we om 16:15 aankwam op het eindpunt van die dag ( Kings House) en ik na 10 gezetente hebben weer opstond en wilde lopen, niet dus, ik zakte direct door mijn (rechter) enkel leek wel en heb al de hele avond niet kunnen lopen.

Naar ons nacht verblijf was dat ook niet nodig want dat was 11 mijl verder en deden we per taxi ( was door ons bookings kantoor al geregeld omdat er in Kings House geen plaats meer was) daar hebben we wat inkopen gedaan en wat gegeten en nu zijn we aan het bijkomen op de kamer (althans ik lig op bed dit te typen en Ingrid is volop bezig met de spullen voor morgen klaar te zetten. Zojuist is onze kleding afgegeven die ze hier voor ons (gratis) hebben gewassen en daar zijn we echt heel blij mee.

Morgen om 9:00  worden we weer opgehaald en afgezet waar we vanmiddag gestopt zijn. Morgen is het 'maar' 14,5  km maar  het gaat volgens de boekjes" the een zigzag klim worden en ze noemen het niet voor niets  " The Devils Staircase"  en is het hoogste punt van deze tocht nl 548 meter. Vandaar dat ik wel hoop dat het wat beter met mijn voet gaat want ik heb 'm weer hard nodig.

Een ander minpunt is dat de 300 pound  van onze rekening af is geschreven terwijl we die (zie afgelopen vrijdag) niet ontvangen hebben dus daar moeten we ook nog achteraan.