Dag 3 Rowardennan naar Inverarnan

12 september 2016

Dag 3 van Rowardennan to Inverarnan  23 km

Wat een dag vandaag, waar zal ik eens mee te beginnen,  met het ontbijt maar want  dat was samen met eht diner het beste gedeelte van de dag. Het  was te verwachten de gastvrouw deed er alles aan om het de gasten naar hun zin te maken de ontbijttafel zag er meer dan compleet uit  en met een rustig muziekje op de achtergrond genoten we van het ontbijt . Er waren nog twee gasten uit Canada  en we hebben voor zover mogelijk in het Engels een leuk gesprek gehad ze hadden ook de Camino gelopen dus we hadden direct een mooi onderwerp.  Na  het ontbijt werden we met z'n allen afgezet  daar waar we gisteren gestop waren.

Het  weer zag er redelijk uit dus we waren al snel op weg. Het grootste gedeelte ging over een pad langs het meer en dat lijkt leuk lopen en voor een kilometer is dat ook wel zo  maar dit was 20 km klimmen en klauteren en volop hink, stap hink.  Voordat we hieraan begonnen dat ik dat het een mooie wandeling zou zijn door de Schotse Hooglanden.  Maar vandaag was een echte survival tocht en petje af voor degene die een heel stuk ouder zijn dan ons ( want die lopen er genoeg hier) soms wisten we niet waar het pad was en zijn vandaag dus ook regelmatig van het pad afgeweest.  Maar in de middag  ( na 12 km )  begon het nog  meer op een Survival te lijken   het begon nl steeds harder te regenen  het had ook wel wat de vele  watervallen en valletjes maar met een regenjas die zo lek als een mandje was en doorweekte schoenen is het dan wel typisch Scots  maar wat hebben we het vaan anders gewent op dit stuk.  De laatste  2 uur was echt heftig we wisten niet of we nu op een pad liepen of niet  wat het was een flink stromend beekje geworden.  Het scheelde niet veel of we waren forellen tegengekomen. Er leek ook maar geen einde aan te komen en alles leek ( en was het ook) langer dan gedacht. Uiteindelijk kwamen we om 17:30  bij de Drovers inn  waar we de nacht door brengen.

We zetten meteen de vewarming aan en  nemen een lekkere welverdiende (vinden wij dan) douche  en proberen met de föhn zoveel mogelijk droog te krijgen. Helaas gaat dat niet zo snel en besluiten we eerst maar wat te gaan te eten.  Dat zit er net in en nu ben ik dus onze blog even bij aan het werken.  Straks nog even met de fohn aan de slag  en hopen dat we morgen weer droog ( en met droog weer)  aan dag 4 kunnen beginnen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Cees:
    13 september 2016
    Dag Ingrid en Hans,
    We genieten weer volop van jullie verhalen,
    En natuurlijk heel veel respect, vooral als we weten dat jullie je in de regen de dag door ploeteren. Terwijl wij met 30 graden in de zon zitten.
    Wij zijn nu in Sauerland, en hebben voor morgen een wandeling gapland van 10 km ( voor ons een lange wandeling)
    Door de bergen en bossen, de routes worden goed aangegeven dus wij zullen niet gauw van het pad afraken.
    Gr Cees en Tineke.