Dag 2 Drymen naar Rowardennan

11 september 2016 - Rowardennan, Verenigd Koninkrijk

11 september van Drymen naar Rowardennan  24 km

Bij deze B&B  had ik er wel vertrouwen in dus als ontbijt nam ik een Schots ontbijt met gebakken spek, worst, gebakken ei met een hele dooier, champignons, tomaatjes, een hartig pannekoekje en gebakken bloedworst. Geen dingen waar ik vrolijk van wordt maar als je hier toch bent moet je eens wat proberen. Ik moet zeggen dat de gebakken bloedworst me niet helemaal tegenviel de eerste hapjes smaakte als taartaar maar daarna leek het wel wat aangebrand als of het telang op de BBQ gelegen had, met de de spek en braadworst leek het net alsof ik BBQ als ontbijt had.

Rond 8.30 vertrokken we en het was weer mooi weer maar daar waren we wel blij om want de wegen die we bewandeld hebben zijn niet bepaald lekker te bewandelen na of met een flinke regenbui.
We hebben er echt weer volop van genoten het was een dag met veel ups en downs  waarbij we tegen de ups opkeken en de downs verwelkomden.  Maar wat een prachtige natuur hebben we vandaag gezien zeg, ook hele stukken langs het Loch Lomond meer gelopen en dan zie je een stukje Schotland wat  je echt niet verwacht.

Het was best een lange dag vandaag, langer dan verwacht maar wel weer een stuk verder gekomen wat dat betreft geeft dat wel een prettig gevoel  lekker door ploeteren en dan wat bereiken aan het eind van de dag dat gaat op het werk wel eens anders dan ben je ook de hele dag aan het ploeteren maar op het eind van de dag geen stap verder gekomen.

Onze Camino schelpen hangen aan onze rugzakken en zijn daardoor regelmatig onderwerp van gesprek zo ontmoeten we vandaag een stel uit California dat vorig jaar ook de Camino had gelopen en later nog iemand uit Engeland. Twee nederlanders uit Zwolle liepen 3 dagen van de West Highland way en pakten daarbij voor enkele stukken de bus en zo zie je dat je ook hier ieder het op zijn eigen manier doet.

Jammer dat ik geen filmpjes kan laten zien want ik heb een leuk fragment geflimd van een paar mountainbikers die van een pad afkwamen dat wil je niet weten.

Op het eind van de middag waren we het al flink zat en kwamen we bij toeval onze B&B tegen voor vanavond
tegen dus wij aanbellen maar het was de bedoeling dat we nog 5 km doorliepen en dan daar opgehaald zouden worden bij het Hotel in Rowardennan want dat was de enige plaats waar we konden eten en als we dan daarmee klaar waren moesten we bellen en werden we opgehaald.
Dat viel dus erg tegen maar wij dus maar weer op weg. Onderweg hadden we het nog over de dame die opendeed en er erg netjes en precies uitzag en we dachten niet dat we daar met onze schoenen in huis zouden mgen komen.

Het Hotel was verder dan gedacht en pas om 17:00 waren we er, snel wat gegeten en gebeld dat we opgehaald konden worden. We liepen alvast naar buiten waar het net begon te regen gelukkig was men er snel en voor het eerst zat in links in de auto en dat is heel vreemd wanneer daar geen stuur zit.

Bij de Cottage B&B  aangekomen stapte we uit de auto en ging de garagedeur open en stond daar de vrouw van vanmiddag met 2 stoelen waarop we plaats konden nemen onze schoenen uit te doen. Dus we hadden het al goed door vanmiddag maar dit hadden we niet verwacht het was apart om te zien.
Maar het is hier keurig verzorgd beetje krap maar netjes en compleet.
Straks nog even een filmpje op het tablet en dan wacht ons morgen weer een nieuwe dag van 23 km  en een geschatte tijd van 8 uur.