Dag 4 Inverarnan naar Tydrum

13 september 2016

Dag 4 vann Inverarnan naar Tyndrum 19 km

Wat een nacht zeg, echt niet goed geslapen maar eigenlijk kon het ook niet anders, omdat alles nat was hadden we de twee radiators open gezet en we waren ook al bezig geweest met het zoveel mogelijk drogen met de haardroger waardoor het vies benauwd warm was en het rook er al muf toen we aankwamen dus niet echt lekker om in te slapen. Maar alles was weer redelijk droog ( behalve mijn nachthemd die was zo nat dat het leek alsof ik aan het slaapwandelen was geweest. Dus ik dacht nog even te douchen blijkt dat ze in de ochtend geen warmwater hebben achteraf was een koude niet zo erg maar echt service was het niet.

Ook bij dit verblijf zat een ontbijt bij inbegrepen maar wat een verschil zeg met gisteren alleen geroosterd brood met boter en 2 soorten jam. Een Schotsontbijt kon ook en daar heb ik maar een deel van besteld (scrumbeld egg en een worstje) Ingrid wilde een gekookt eitje en hoewel de serveerster het wel noteerde kwam ze even later vertellen dat het niet mogelijk was dus alweer een minpuntje voor deze locatie ze kunnen dus niet eens een eitje koken :) Het laatste minpunt was het lunchpakket, omdat het 7 pond koste had ik er als zuinige Hollander er maar 1 besteld en dat was maar goed ook want het bestond uit 1 dubbel boterham met kaas en ham, een appel, een pakje appelsap en een zakje chips keurig verpakt in een papierenzak wat natuurlijk heel handig is als het regent.

Met een dergelijk verblijf en ontbijt heb ik normaal geen moeite maar nu het van te voren gepland was en we er toch rond de 100 Euro voor betaald hadden had ik wel wat meer verwacht.

Maar genoeg gezeur over het verblijf het gaat tenslotte de wandeling.

Die begon al goed vanochtend , we hadden flinke mot en dat zou wel eens de hele dag kunnen duren dus direct maar de regencapes aangetrokken en rond 9:00 gingen we op weg. Ik kan hele verhalen vertellen hoe deze wandeling was maar zoiets moet je echt ervaren en zelfs een paar foto's geven nog niet het gevoel zoals we dat ervaren hebben.

Het mooie is wel de vele kleine stroompjes die je de bergen af ziet komen en steeds meer overgaan in kleine beekjes en uiteindelijk een grote woeste rivier en daar loop je dan langs en passeer je het of moet je het oversteken je bent gewoon constant bezig met een natuurlijk iets en daar moet jij je steeds op aanpassen tijdens het lopen. Je wordt er wel steeds handiger in om van steen naar steen of berm te stappen om zo weer een plas, doorwaadplaats of baggerpoel te ontwijken of door te komen. Soms is de weg ook verradelijk glad zoals vanochtend toen ik flink onderuit ging het liep gelukkig goed af met alleen een pijnlijke knie en wat schrammen. In de middag was meer mijn eigenschuld Ingrid liep voor me en ik dacht de wandelstokken niet nodig te hebben dus deed er wat majorette oefeningen mee ( of wat er voor door moest gaan) en ja hoor 1 mistap en daar lag ik maar gelukkig weer goed afgelopen dus maar wat beter opletten en niet denken dat ik alles kan .

Om 15:00 bereikten we ons "Hotel" in Tydrum de Tydrum Inn het was heerlijk om er op tijd te zijn en hebben wat cola en chips gehaald zodat we vanavond wat te eten hebben op de kamer. Dit keer gelukkig niet zoveel te drogen als gisteren. De regencapes hebben we overigens maar een uur aangehad want het was vandaag toch wel een heel mooie dag en gelukkig niet zo moeilijk. Tijdens het douchen mijn wandelshirt nog even mee gewassen maar ik had wat problemen met de waterstop, Ingrid vroeg of ik soms de douche verbouwd had toen ik er uitkwam toen ik vertelde dat ik de stop er niet uitkreeg en uit eindelijk maar wat hardhandig los had getrokken kwam ze niet meer bij van het lachen, wat bleek je moest 'm alleen maar even indrukken had ik dus voor niets "de badkamer verbouwd", Ook vandaag geen foto's de verbinding is slecht, Let ook niet op de taalfouten want ik zit op een tablet zonder enige correctie

1. Annet:
    14 september 2016
    Helaas vandaag pas jullie site ontdekt, mail niet goed gekeken
    Maar genoten van jullie verhalen , en die Engelse bloedworst brr
    Maar gelukkig niet zoveel regen als jullie verwacht hadden
    Geniet van de rest van de week, ik hou het nu goed in de gaten