Dag 1 van Milngavie naar Drymen

10 september 2016 - Drymen, Verenigd Koninkrijk

Van Milngavie naar Drymen  19,5 km

Het zat er in, we hebben deze dag verschillende keren vergeleken met onze Camino wandeling maar het is echt totaal anders. Alleen het opstaan vanochtend al, geen stiekum en voorzichtig gedoe om niemand wakker te maken maar relax opstaan rond 7.30   en om 8.00  ontbeten. Hoewel ik me heb voorgenomen ook het Engelse (of Schots) ontbijt te gaan proberen  heb ik het deze eerste dag toch maar even over geslagen.

Om 9:00  vertrokken we op weg naar het startpunt dat was gisteren maar 15 min lopen maar door een verkeerde afslag (ik dacht toch echt dat ik links af moest) deden we er 30 minuten over dit deed Ingrid er toe besluiten dat ze voortaan niet meer als een "Kip zonder kop" achter me aan  gaat lopen.

Aangekomen bij het startpunt vraag ik iemand  of ze een foto van ons wil maken maar een andere vrouw pakt het toestel van haar over  en zegt dat ze dat wel even wil doen.   De eerste foto die ze nam was van haar oog want ze hield het toestel verkeerd om dus maar even uitleg gegeven hoe vast te houden.

Maar het weer was een tegenvaller vandaag, we waren er helemaal op voorbereidt en er een paar duizend kilometer voor gevlogen om te gaan wandelen in de Schotse regen en dan is het het mooiste wandelweer wat je je maar voor kan stellen. Geen spatje regen gehad een mooie blauwe lucht met wat witte wolkjes mooier kan jet het niet hebben ( in Schotland dan) . We liepen over mooie paden door bossen en weilanden wel aardig wat plassen van de regen die de voorgaande dagen is gevallen maar dat mocht de pret niet drukken.

Het is best wel druk maar over het algemeen zijn het wat ouderen (50-70)  die lopen maar toch ook wel wat jongeren. Bij de Camino  had je direct het gevoel (en zag je ook)  dat je liep over paden die al honderden jaren belopen waren en dat mis je hier wel en ook de verbondenheid met andere lopers die we daar vanaf dag 1 al hadden. Maar we hebben zeker wel genoten vandaag het is een mooi gebied om doorheen te wandelen en hebben toch ook wel met wat andere wandelaars gesproken zo was er een vrouw die liep met haar 2 dochters van 19 en 24 en waren van plan het ik 6 dagen te lopen.  Ook was er een groep wandelaars uit Canada waarvan vrouw die ik sprak op toch wel 70 schatte en die gingen er 9 dagen over doen en het was haar eerste wandeling.

Uit eindelijk vandaag uit gekomen in Drymen waar we overnachten in een B&B   en dat ziet er goed uit, de koffer is er al en na een douche weten we ons bed al snel te vinden. In Drymen zijn zeker 12 B&B en maar 3 restaurants en dat wisten we dus niet en zeker op zaterdag  was het dus overal vol  en hebben we maar buiten op een terras (Beergarden) snel wat warms ( kip, burger en patat) genomen. Het weer voor morgen ziet er minder (maar dat kan niet anders) uit en moeten 5 km meer lopen dus we hebben weer wat in het vooruitzicht.

Bienieuwd waar we nu verblijven kijk dan eens op: http://braeside-drymen.co.uk